Polski rząd chce opodatkować Polaków za granicą

  • 12.09.2017, 04:23 (aktualizacja 15.09.2017 21:03)
  • DoP
Polski rząd chce opodatkować Polaków za granicą fot. Stały protest pod Ambasadą w Londynie w 2006 roku. (Wikipedia/Piotr Dobroniak)
W 2006 roku Polacy w Londynie protestowali przeciwko podwójnemu opodatkowaniu. Po 11 latach problem wraca. Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna w sejmie jest już projekt ustawy/zmian o ujednoliceniu opodatkowania rodaków pracujących za granicą, w tym w Wielkiej Brytanii.

Finansiści zaznaczają, że rząd chce wrócić dokładnie do tej samej zasady ścigania i obciążenia podatkami Polaków jak ta, która obowiązywała Polaków pracujących w Wielkiej Brytanii do 2006 roku. Jest jedna różnica. Teraz Ministerstwo Finansów chce tę zasadę przenieść na inne kraje. Dostanie się zatem większej liczbie naszych rodaków zarabiających poza granicami kraju.

Co to oznacza?

...umowy mówią o obowiązkach, jakie ma Polak zarabiający za granicą w stosunku do polskiego fiskusa oraz czy i ile podatku musi zapłacić w kraju lub za granicą. – Wprowadzenie tylko jednej metody – zaliczenia proporcjonalnego, niezależnie od rodzaju dochodów, byłoby prawdziwą rewolucją – uważa Małgorzata Samborska, doradca podatkowy i dyrektor w Grant Thornton. Dla podatników oznaczałoby to więcej obowiązków dokumentacyjnych, ryzyko poniesienia odpowiedzialności karnoskarbowej za ich niedopełnienie, trudniejsze rozliczenia podatkowe, a w wielu przypadkach również wyższe daniny.

Dziennik Gazeta Prawna

Generalnie rząd wybierając sposób rozliczenia pracujących za granicą ma do wyboru dwie metody, proporcjonalną i wyłączenia. Proporcjonalna to ta z lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku obowiązująca w Wielkiej Brytanii do 2006 roku. Po protestach tysięcy Polaków, wiecu pod Konsulatem generalnym w Londynie oraz stałym proteście pod Polską Ambasadą, polski rząd ugiął się i podpisał bardziej korzystną dla pracowników polskich umowę. Teraz ten sam rząd (w 2006 roku ustawę zmienił rząd PiS - na czele Ministerstwa Finansów stała wówczas Zyta Gilowska) chce ten układ zmienić.

Mało tego, obecnie kiedy obowiązuje zasada wyłączenia, osoby których ośrodek życia leży poza granicami Polski, nie mają obowiązku składania zeznań podatkowych w polskich urzędach podatkowych. Teraz to też ma się zmienić, zasada proporcjonalna nakłada taki obowiązek, a za niezłożenie PIT-ów grożą surowe kary.

Idąc dalej, jeśli wykażemy wszystkie dochody - te z Polski i te z Wielkiej Brytanii - czeka nas wysoki próg podatkowy i dodatkowa danina, ponieważ od brytyjskiego systemu podatkowego też nie uciekniemy.

Rachunek jest prosty:

...Jeżeli wynagrodzenie Polaka jest opodatkowane w państwie A według stawki 15 proc., a u nas uśredniona stawka podatkowa dla takiego dochodu wynosi 20 proc., to musi on dopłacić w Polsce pozostałe 5 proc. Mimo że jest to wynagrodzenie, które w całości uzyskał za pracę w państwie A...

Dziennika Gazeta Prawna

Wynika z tego, że wystarczy w UK zarobić 22 tys. funtów rocznie, żeby dopłacić państwu polskiemu różnicę około 12% - z zarobkami w Wielkiej Brytanii wchodzimy bowiem w wyższy próg opodatkowania.

Jest jeszcze haczyk prawny w postaci abolicji podatkowej ale obowiązuje on tylko w jednym przypadku - uzyskania wynagrodzenia za tzw. pracę osobistą. Jednak obowiązek składania PIT-u będzie dalej obowiązywał.

Projekt zmian podatkowych leży już w sejmie. Numer druku sejmowego 1776.

Więcej przeczytacie na stronach Dziennika Gazety Prawnej


Czytaj także:

Szczegóły nowej ustawy o podwójnym opodatkowaniu

Kurs złotówki jeszcze wzrośnie


 

DoP
Podziel się:
Oceń:
  • TAGI:

 

Komentarze (167)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Malvie
Malvie 15.09.2017, 22:23
Patriotyzm to milosc do ojczyzny -ziemii swoich ojcow. A nie milosc do rzadu-grupy trzymajacej wladze nad ojczyzna.
Z innego kraju
Z innego kraju 14.09.2017, 21:46
Czyli jak przekraczam prog podatkowy 40% w kraju w ktorym zyje to panstwo polskie odda mi 20%? A jesli odda to w jakiej walucie? Bo juz sie pogubilem %% :)
brodtje_haring
brodtje_haring 14.09.2017, 19:31
No to posypią się zdania polskich obywatelstw i paszportów. Wielu nie zrobiło tego ze względów patriotycznych, sam mam dwie córki urodzone w Hiszpanii ale obywatelstwa mają polskie choć tak i mi jak i im należą się hiszpańskie. Ale jeżeli fiskus mi powie że mam płacić za moją ciężką pracę dodatkowy podatek, będziemy zmuszeni się ich drzeć. Nie stać nas ns to.
Kasia_614
Kasia_614 15.09.2017, 08:59
Dokładnie to samo pomyślałam. I tak wstydzę się od dawna, ze pochodzę z kraju którym rządzi PIS. Obciach na cała Europę.....
Nowy obywatel irl
Nowy obywatel irl 14.09.2017, 17:38
Trza sie bedzie zrzekac obywatelstwa polskiego ...
Outlander
Outlander 14.09.2017, 17:27
Powodzenia lol :D PIS bedzie musialo zmienic prawo unijne najpierw.
http://europa.eu/you…
M.k.
M.k. 14.09.2017, 17:25
Przeciez w UK razem z NIN podatek wynosi 23% to rozumiem, ze Rząd zwroci mi nadplate?
M.
M. 14.09.2017, 11:52
O ile pamietam PiS mial wsrod polonii bardzo dobre wyniki. Nie widze sprzecznosci w tym żeby ciezko pracujący oponent obecnej władzy miał się dorzucac do obietnic wyborczych rządu a ciezko pracujacy wyborca owej partii za granicą nie. Miecz jest obosieczny i wlasnie sieka w emigrację.
Lenka
Lenka 14.09.2017, 16:46
ale ci co sa za granica sa zmuszeni do placenia podatkow w kraju, gdzie przebywa... czemu mialabym placic 2 podatki?
gsx
gsx 14.09.2017, 02:26
Niech się walą! Już to widzę, jak ludzie niemieszkający w Polsce od lat będą sobie zawracać głowę polskim PIT-em. Może jeszcze mają zdalnie zatrudniać polskich księgowych? Niech się lepiej wezmą mądrale za zachęcanie ludzi do układania sobie życia w Polsce. Dziś jak nie jesteś synem prominenta, nie masz układów itp., to nie masz w Polsce po co siedzieć.
driveruk
driveruk 14.09.2017, 01:12
dla mnie mila refleksja nie posiadam zameldowania w pl wiec moga mnie cmoknac w 4 moje szanowne literki druga uwaga nie jestem rezydentem podatkowym bandy kaczynskiego wiec tez moga mi naskoczyc nie wspomne juz o tym ze jakos dziwnie nie zalezy mi na polskim obywatelstwie
pretty
pretty 14.09.2017, 00:27
no to moze lepiej niech Polska doplaci tym ktorzy wyjechali z Polski bo nie bylo dla nich pracy! pis wlaczyl 500+ a nam zagranica chce zabrac pieniadze gdzie musimy cieszko na nie zarabiac i placimy wystarczajaco wysokie taxy , niestety ale i Tu zycie kosztuje .
Panie Kaczynski niech Pan juz idzie na emeryture nie niszczcie naszej Polski
Fearless
Fearless 13.09.2017, 23:27
A to oznacza kolejna wojne bo Polakom za granica zostana ukradzione pieniadze Panstwa w ktorym pracuja. A to oznacza, ze ten Polak za granica nie wyda tych pieniędzy w danym kraju a to oznacza ze Polski rząd okrada inne kraje:)
To sie narobi bo bedzie to oznaczać ze takie UK, Niemcy i inne wpływowe i silne kraje stracą mnóstwo kasy :)
Polacy wracajcie mówili...teraz sie okaże ze to bedzie rząd za którego mnóstwo obywateli zrzeknie sie obywatelstwa....gorzej niż za komuny...masakra
seagull
seagull 13.09.2017, 22:18
Osoby deklarujące rezygnację z polskiego obywatelstwa: to nie takie proste: po pierwsze musicie mieć inne obywatelstwo, a po drugie składacie u konsula wniosek (z bardzo szczegółowym życiorysem) kosztujący niespełna 300 funtów... Wniosek trafia do prezydenta (albo nie), który może go wrzucić do kosza bez tłumaczenia się komukolwiek, a jesli nie wrzuci,może po prostu odrzucić bez uzasadnienia, bez mozliwości apelacji.

Jesteście więźniami starego kraju.

PS Niestety jak zwykle najlepiej wyjdą na tym oszuści - wynajmujący mieszkania bez opłaty podatku w HMRC, biorący część wynagrodzenia pod stołem, oszukujący dla benefitów :/
sss
sss 14.09.2017, 09:40
wydaje mi sie ze raczej nie mieszkasz za granica i nic nie wiesz na temat benefitow!! moze bierzesz 500+ i boisz sie zeby Ci nie zabrali ????
Pk
Pk 13.09.2017, 21:22
Jezeli tak nas kocha nasze państwo albo nasze pieniążki to ja zrzekam się obywatelstwa. A do polski tez nie będę jeździł bo po co? Taniej będzie rodzine do Anglii zaprosić. Czy ktoś z Polski wie ile kosztuje życie w UK ludzie dostają pomoc na dzieci a w Polsce taki dochód będzie kwalifikowany do najwyższego stopnia podatkowego? Myślałem ze jesteśmy w uni a to tak jakby jedno państwo.
Pablo
Pablo 13.09.2017, 20:51
Jesli PIS TO wprowadzi to juz na nich nie glosuje... Nie ma opcji !
Andrew
Andrew 14.09.2017, 16:01
Głosowałeś na PIS? Nie głosuj już na nikogo, bo Ojczyznę i siebie krzywdzisz.
Ivka
Ivka 14.09.2017, 09:42
To właśnie dla Was, tych którzy siedząc za granicą decydują w wyborach jak ci którzy zostali w kraju mają żyć. Bardzo dobrze. Niech sięgną po pieniądze amerykańskiej polonii. Trochę się obłowią :)
Zenek
Zenek 16.09.2017, 06:46
A broni Ci ktos wyjechac za granice?
Imigrant
Imigrant 13.09.2017, 20:32
To niech nas wszystkich ponad dwa miliony ludzi zamkną za nieplacenie podatków i niech nam płacą z programu cela plus.
Jarrro
Jarrro 13.09.2017, 20:19
A ja mam takie pytanie: jesli moje wynagrodzenie za granicą jest opodatkowane na 35%, to Polska będzie oddawać mi 15 % ??? Pozdrawiam :)
Zenek
Zenek 16.09.2017, 06:50
Mysle ze powinno dzialac w obie strony,ja place w Norwegi 36procent,jak bym zaplacil za malo to musze doplacic,jak zaplace za duzo to mi wracaja
yakbry
yakbry 13.09.2017, 18:19
Rzad, ktory ma takie chore pomysly, nie bierze kilku istotnych rzeczy pod uwage: Polacy pracujacy zagranica wysylaja znaczna czesc pieniedzy rodzinie w Polsce albo w przyszlosci w Polsce sami inwestuja. To znaczy: ten pieniadz jest juz w ukochanej ojczyznie i gospodarka i handel i banki z tego korzystaja. I to sie na pewno bardzo szybko skonczy, jesli Polak bedzie musial jeszcze w PL zaplacic drugie podatki. Wielu Polakow zrzeknie sie polskiego obywatelstwa, jesli maja jeszcze jakies inne. Ja mam juz ten zamiar. Moje pieniadze juz sa w Polsce, bez nich rodzina by nie przezyla. I jeszcze mam byc za to ukarana?!
Janek
Janek 13.09.2017, 17:59
Czy ktoś może mnie oświecić jak najszybciej pozbyć się polskiego obywatelstwa na jakiekolwiek inne ? Najlepiej w ramach UE lub EOG.
CzySzaMan
CzySzaMan 13.09.2017, 16:53
Grosika nawet darmozjady odemnie nie dostana.Niech mnie cmokna w kalkulator.Sprawili ze wyjechalem za chlebem z rodzina za granice,zniszczyli nasze panstwo a teraz chca nam jeszcze do kieszeni zagladac,niedoczekanie!!! Pozatym z jakiej racji mam placic podatki na panstwo teoretyczne w ktorym nie mieszkam ????
Dago
Dago 13.09.2017, 16:13
Do: kiepski redaktor
Rezydenturę podatkową ustala się na podstawie składanych deklaracji podatkowych (UK) albo zeznań podatkowych (PL) a nie na odwrót. O tym, czy trzeba składać zeznanie/deklaracje do urzędu skarbowego określa tzw. ośrodek życia, który nie musi być w jednym kraju. Jak masz kase to możesz mieć sześć takich ośrodków w róznych krajach, tyle że w każdym, który podpisał wspomnianą Konwencję, też będziesz musiał się spruć do skarbówki ile gdzie zarabiasz.
Także głupoty piszesz i sam jesteś kiepski w czytaniu ze zrozumieniem.
IIII
IIII 13.09.2017, 16:01
Najpierw nie opodatkuja Okupanta z Watykanu , a nie Polakow
kiepski-redaktor
kiepski-redaktor 13.09.2017, 15:59
"Mało tego, obecnie kiedy obowiązuje zasada wyłączenia, osoby których ośrodek życia leży poza granicami Polski, nie mają obowiązku składania zeznań podatkowych w polskich urzędach podatkowych. Teraz to też ma się zmienić, zasada proporcjonalna nakłada taki obowiązek, a za niezłożenie PIT-ów grożą surowe kary."

to jest bzdura. Niech szanowny redaktor sie pier*** w leb i przeczyta druk ustawy zanim takie bzdury napisze. Rezydencja podatkowa decyduje w ktorym kraju placi sie podatek od calosci.
Megi
Megi 13.09.2017, 14:32
W tym momencie to ja mam gdzies to Polskie oobywatelstwo
Banda złodzieji Pisowskich !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Niech oni najpierw zaczną sie zgodnie z prawem z podatku rozliczać a pierwszy w kolejce to Rydzyk powinien byc
Ten ze zdjęcia
Ten ze zdjęcia 13.09.2017, 14:04
10 lat w PL i po przeszło 10 lat wracam znów na 1 strony "gazet" Walczcie dalej mnie to już nie dotyczy ;)
Makao
Makao 13.09.2017, 12:52
Zanim sięgniecie do kieszeni podatników pokażcie jakie podatki Wy płacicie- posłowie i senatorowie.
knvb
knvb 13.09.2017, 12:39
a jak to się ma do osób zameldowanych na stałe za granicą?
mts84
mts84 13.09.2017, 12:12
chyba i H..E rozbolały? prędzej się obywatelstwa zrzeknę niż będę w 2 krajach podatki płacił !!!
Tomek
Tomek 13.09.2017, 11:40
Straciliście mój glos w wyborach! Złodzieje jak wszystie partie!
Edward
Edward 13.09.2017, 16:14
No to nareszcie przejrzałeś na oczy Tomek.
Iceland
Iceland 13.09.2017, 10:56
A jezli w, kraju a.mam podatek 39 procent to kraj b doplaci mi zeby bylo rowno do 20 procent ??
 Edyta
Edyta 13.09.2017, 10:36
Nie zaplacilam w 2006 i nie zaplace ani centa teraz.... chyba bym musiala na glowe upasc, place podatki w kraju ktorym pracuje i koniec .....wole zmienic na paszport brytyjski niz im centa zaplacic, wystarczy ze wydaje pieniadze w pl i pomagam rodzinie i znajomym w pl wiec powinni sie cieszyc ze wspieram w ten sposob polska gospodarke a nie wymyslac bzdurne ustawy, banda zlodziei, nigdy w zyciu nie zaplace !
edek
edek 13.09.2017, 10:00
jeśli wprowadzili taki podatek to byłby ich gwoźdź do trumny!!
zniesmaczona
zniesmaczona 13.09.2017, 08:54
a g...wno dostaniecie
Pong
Pong 13.09.2017, 08:39
To banda pasożytów, sami grabią publiczne pieniądze, bez najmniejszej żenady, a uczciwie pracującym chcą zabrać część tego czego im nie dali.
Opodatkujcie też wszystkich turysów.
mirka
mirka 13.09.2017, 08:11
to jest chamstwo
hamskafrytka
hamskafrytka 13.09.2017, 07:57
Juz lece, hahaha, panie Morawiecki nie doczokanie wasze i mysle ze 99% zrobi tak samo.
Arek
Arek 13.09.2017, 07:17
Musza zbierac na 500+ bo nie maja z czego dawac
Andzia
Andzia 13.09.2017, 19:58
Arek,dokładnie o tym samym pomyślałam.Kasy nie ma,to trzeba ją jakoś zdobyć,dlatego chcą kasę od Niemców,podatki od nas,może niedługo zaczną jeszcze wołać od Szwecji za potop.Złodzieje i tyle!
Podszyszkownik
Podszyszkownik 13.09.2017, 07:01
King Size dla Kazdego...
To ja
To ja 13.09.2017, 05:50
Widzę komentarze pisane przez speców polszczyzny. To jest proste - mieszkasz za granica to placisz tam - jesli masz : zone, dzieci- to placisz tez tu.
Leon74
Leon74 13.09.2017, 16:27
Tak płacę tu bo wysyłam pieniądze do polskii w ten sposób płacę podatek.75% zarobionych pieniedzy wydaje w polsce Jeżeli mam płacić podwójny podatek zabieram rodzinkę z Polski .
tommyswi
tommyswi 13.09.2017, 02:17
A co gdy place 37% to Polski fiskus odda mi roznice?
antyrzad
antyrzad 13.09.2017, 02:14
hehehehehe o nieeee ejjj panie i panowie jak to przejdzie to zapowiadam wszem i wobec ze do polski kierowanej przez ***onych zlodzieji nigdy nie wroce ...a juz mnie tam nie ma 13 lat ...jak to jest w ogole mozlowe ze beda chcieli pobrac kolejny podatek jak mi nie placa i nic nigdy w zyciu od nich nie otrzymalem heheheh parodia ...nie ma szans bo ludzie spala sejm
sc
sc 13.09.2017, 00:17
Nie ma obowiązku składania PIT o ile większość roku pracujesz za granicą. Jest tylko kolejny haczyk - tzw. "centrum" życia, czy jak oni to zwą nie może być w Polsce. Ja tego do dziś nie kumam. Koleżanka od 12 lat pracuje w Anglii, wyprowadziła tam całą rodzinę, W Polsce nie ma już nic (oprócz paru znajomych). Nie ma zamiaru wracać. Więc co może zrobić jej polski US? Cmoknąć, choć na to to jeszcze trzeba zasłużyć.
zoe
zoe 13.09.2017, 00:04
a 500+ tez dostaniemy? te miliony dzieci Polakow co wyjechalo i nic od Polski nie dostaje , z pewnoscia sie ucieszy....
Andrzej Przepiórka
Andrzej Przepiórka 12.09.2017, 23:38
pińcet plus kosztuje...... tu damy a z drugiej mańki zabierzemy więcej. Jak to kurski mówił.. ciemny lud wszystko kupi.
Batman
Batman 12.09.2017, 23:13
Nie dla psa kielbasa ! Dla pana to !
jerzy
jerzy 12.09.2017, 23:05
nie trzeba sie zrzekac obywatelstwa,apply o brytyjskie ,wymeldowac sie z PL i moga skoczyc .No pomyslec jak zrobic facebook (fake name ,niewyrazne zdjecia)
No i uwaga 90 %donosow do US to rodzinka.
Na koncu zaskarzyc gnoi do Strasbourga,ciekawe co zrobia!z Zydami co siedza pol zycia w Israelu a maka tez polskie paski .Boja sie gnoje ich ruszyc bo wiedza zeby sie nie pozbierali
Grzes
Grzes 12.09.2017, 22:44
Czyli jak place 25% podatkow zarabiajac w San Escobar a w Polszy jest 20% tzn ze polsza mi zwroci 5% odnsuny ktora zarabiam w San Escobar tak???
Kali
Kali 12.09.2017, 22:43
Super.Roboty Nam nie są w stanie zapewnić a podatki będą ściągać...Złodzieje!!!
Stan
Stan 12.09.2017, 22:39
Pośpieszyliście się z tym tekstem. To nie przejdzie.
Roman
Roman 13.09.2017, 07:48
W PiS landzie wszystko jest możliwe
Kp
Kp 12.09.2017, 22:37
Nic tylko zrzekac sie polskiego obywatelstwa. Wiem ze to obowiazuje tylko w kraju w ktorym sie mieszka ale jak juz zrobia to wiec nastepnym krokiem bedzie placcie rozliczajcie sie wszyscy ktorzy maja polskie obywatelswo. Wiec nie pozostaje nic innego jak nara Polsko.
Kiedys mi powiedzieli ta Polska nie daje zyc i zgadzam sie z tym pod wieloma wzgledami!
Pan x
Pan x 12.09.2017, 22:20
A jesli płaci sie więcsj podatku niz w polsce to skarbówka zwruci????

W sejmie siedza tylko zafajdane złodzieje i ķłamcy któży nie mają nic lepszego do roboty.
Gdyby tak dobrze było w polsce to ja i wiele moich rodaków nie wyjechało by za chcebem z rodzinnego domu..

Frajerzy i banda złodziei......
pis off
pis off 12.09.2017, 22:12
temu kurduplowi i zabraklo na 500 + to bedzie z nas kase doil niech spie.... zmienie obywatelstwoni gowno dostanie
Pati
Pati 12.09.2017, 22:10
Polski rząd nadaje się tylko do tego żeby se nim tyłek podetrzec. Złodzieje.
JaNikt
JaNikt 12.09.2017, 21:51
Skazany za bycie Polakiem?
krzych
krzych 12.09.2017, 21:46
Ciężko jest być Polakiem
KRIS
KRIS 12.09.2017, 21:42
Kilo cebuli im moge wyslac
Wolny
Wolny 12.09.2017, 21:31
III RP to nielegalny twór, nic im się nie należy
Bizon
Bizon 12.09.2017, 17:17
Odemnie ni ***a dostsna zlodzieje
Anna
Anna 12.09.2017, 17:12
ale bollox z tego panstwa Polskiego nic dodac nic ujac
CEZAR
CEZAR 12.09.2017, 16:45
to jest nie zgodne z prawem .Polske trzeba podać do sądu EUROPEJSKIEGO.
los
los 12.09.2017, 22:25
ha ha ha kaczynski i maciora sady europejskie maja w D
kolo
kolo 12.09.2017, 21:11
Biegnij juz moze zdarzysz
Pawel
Pawel 12.09.2017, 16:32
No to faktycznie trzeba bedzie oddać paszport nie dam ani grosza złodzieją
taka prawda
taka prawda 12.09.2017, 16:19
przez 26 lat nie przyjmowałam obywatelstwa niemieckiego, po wyczynach PiS-u zaczęłam się zastanawiać, teraz mnie ostatecznie przekonali.
Jaac
Jaac 12.09.2017, 16:09
Będziemy przyjmować inne obywatelstwa.
Magus
Magus 12.09.2017, 15:42
Nie róbmy afery. Rzecz ma się wyłącznie pracowników delegowanych, a nie tych, którzy ośrodki życiowe mają za granicą i nie jest to pomysł rządu, tylko wymóg KE. To ma się nie opłacać.
Czekam tylko na chwilę, kiedy KE narzuci jednolitą stawkę minimalnego wynagrodzenia. Ciekaw jestem, co wtedy zrobią Ci, którzy przez 14 lat nie zrobili nic, żeby gonić zachód a dzisiaj płaczą, że 2800 miesięcznie to straszny ból dla ich portfela.
Obudź się Polsko. Używajcie głów do myślenia, a nie do wchłaniania tego, co Wam wydrukują.
Polak nie wolak
Polak nie wolak 12.09.2017, 22:43
Tylko ze tak jest wydrukowane w PISowskim Sejmie, to nie jest zaden wymog KE, nie klam, to wybor pisowskiego rzadu.
''Opcja C, wybrana przez Polskę, przedstawia całościowe podejście i proponuje
wprowadzenie metody zaliczenia proporcjonalnego w każdej umowie, w której
dotychczas stosowano metodę wyłączenia z progresją.''
http://www.sejm.gov.…
adam
adam 12.09.2017, 15:13
opodatkujcie Rydzyka - Polsko- od osób pracujących za granicą ,którzy wyjechali za pracą bo w kraju RZĄD IM NIE DAŁ zarobić a teraz wyciągacie łapska brudne po pieniądze zarobione uczciwie i opodatkowane prawidłowo w danym kraju--wstydżcie się jako rząd polski
Andzia
Andzia 13.09.2017, 20:13
Adam,dokładnie to samo pomyślałam.Niech opodatkują kościół to będą mieli kasę,a nie czepiają się nas,którzy uczciwie pracują i płacą podatki w danym kraju.Rydzyka jakby podliczyli to chyba by zbankrutował.
Marcin
Marcin 12.09.2017, 14:41
Gnębienie polskiego narodu....
Tylko dlaczego pęsje politykow nie są opodatkowane?
pucia22
pucia22 12.09.2017, 21:38
peNsje!
Turek
Turek 12.09.2017, 14:27
Pisuary muszą przecież skądś ukraść żeby mieć na 500+ i podobne bzdury a przecież z własnej kieszeni nie oddadzą.
Szkoda gadać. Złodziejstwo w biały dzień.
Jednoczmy się przeciw PiS
Jednoczmy się przeciw PiS 12.09.2017, 14:22
Polacy w kraju i za granicą - JEDNOCZMY SIĘ przeciwko PiS-owi! Teraz doskonale widać, co to za banda, że w głowie jej jedynie OKRADANIE POLAKÓW. Róbmy PiS-owi i pisowskiemu rządowi pod górkę wszędzie, gdzie się da. W rozmowach z Polakami i nie-Polakami opisujmy wyczyny PiS-u - zamach na TK i na sądy, zamach na Konstytucję, niszczenie demokracji, niszczenie wizerunku Polski w kraju i za granicą. Twórzmy memy antypisowskie, BUDŹMY ludzi przeciwko PiS-owi jako partii tak naprawdę ANTYPOLSKIEJ i na tyle podstępnej, że udaje "patriotów".
Zniszczmy PiS, zanim PiS zniszczy NAS!
Andzia
Andzia 13.09.2017, 20:18
Jedno mnie tylko zastanawia,skąd te wyniki sondażowe?Dzisiaj podawali najnowsze i PiS ma(podobno) 36% a PO 16% a reszta to już lepiej nie mówić.Chyba stoją pod kościołami i robią ankiety.
Spain
Spain 13.09.2017, 00:01
To dopiero teraz sie obudziles i widzisz co robia PiSdzielcy w Polsce?! Pewnie jestes z tych co nie glosowali, ewentualnie glosowales na nich i liczyles na ich obietnice, ze bedzie pieknie i bogato. Raz juz byli u wladzy i juz wowczas pokazali swoja bute, zachlannosc i prostactwo.
Wracz
Wracz 12.09.2017, 21:05
Co ty ćpasz, że tak ci w czerep wali? Bierz połowę-bo ta dawka wyraźnie ci szkodzi....
Barbaros 49
Barbaros 49 12.09.2017, 14:20
Jeśli ja teraz płacę 35% podatku to co będzie oznaczać że Polska odda mi nadwyżkę???????????????????
Jak
Jak 12.09.2017, 22:18
Właśnie
Obiektywnie
Obiektywnie 12.09.2017, 14:00
Pamiętajmy że ci Polacy którzy wyjechali za granice wcześniej pobierali profity od Państwa jak chociażby darmowa edukacja za ktora zapłacili wszyscy podatnicy wiec coś się chyba cos sa winni Polsce.
Karol62
Karol62 16.09.2017, 08:49
Tak , nalezy sie.Polacy ktorzy wyjechali za granice wyjechali za praca.W Polsce byliby uprawnieni do pobierania zasilkow dla bezrobotnych.Jak juz tak sie dokladnie liczymy to powinno sie im wyplacic zalegle zasilki z odsetkami.Polska jest im chyba cos winna.
Tofi
Tofi 13.09.2017, 03:37
Za darmową edukację płaciłem każdego dnia jedząc opodatkowany chleb.
JaNikt
JaNikt 12.09.2017, 21:58
Sugerujesz ze od moich rodzicow nikt nie bral podatku?, bo jeżeli bral to nie mow ze jestem cos winien.
pucia22
pucia22 12.09.2017, 21:38
Ty też jesteś winny leczenia na głowę.
MK
MK 12.09.2017, 21:17
Ja się nie prosiłem na ten świat to rodzice mnie chcieli, a ładowanie dziecka w dług żeby mógł się uczyć to chyba troszeczkę nie tak....
Rozczarowana
Rozczarowana 12.09.2017, 13:43
Rząd polski nie docenia faktu, ze duzo pieniędzy zarobionych za granica wraca do Polski. Gdyby nie my, nie byłoby takiego obrotu jaki jest w ostatnich latach. Wyjechaliśmy z kraju dzięki czemu spadła stopa bezrobocia. To jest niedorzeczne, zeby jeszcze karać Polaków z zagranicy extra podatkami. To tylko w Polsce jest możliwe, za rządów PISu. Cieżko sie obserwuje obecna sytuacje w Polsce. Gdyby w Polsce było dobrze, czy nie chcieli byśmy wrócić?
Txt
Txt 13.09.2017, 10:21
Niy.i polski paszport kaczorowi wysla niech se go w lacie wsadzi-bydzie wyzszy
Piotr82
Piotr82 12.09.2017, 13:38
Ciekawe czy jeśli w kraju A jest wyższy podatek niż w Polsce to czy fiskus zwróci tą różnicę..
1007Y
1007Y 12.09.2017, 13:22
Jestem za!
Jestem za każdym rozwiązaniem, które wkurzy ludzi. PiS ma talent i prędzej, czy później wkurzy wszystkich. Czym prędzej, tym mniej zdąży zepsuć.
Inka
Inka 12.09.2017, 13:15
No to się wystąpi o paszport angielski ... To normalniejszy kraj
Pawel UK
Pawel UK 12.09.2017, 15:23
paszport brytyjski chcialas powiedziec? ale i w tym wypadku trzeba zrzec sie polskiego obywatelstwa.
Hamskafrytka
Hamskafrytka 13.09.2017, 08:03
Nie trzeba, ja mam trzy paszporty.
motyl
motyl 12.09.2017, 13:05
Uszczęśliwili nas "dobrą zmianą" to ona niech ich również dotknie.
Genialna ustawa
Genialna ustawa 12.09.2017, 12:49
Genialna ustawa !!! Niech żyje PiS !!! Według zasady, którą czytam w tym artykule i cytuję: ''Jeżeli wynagrodzenie Polaka jest opodatkowane w państwie A według stawki 15 proc., a u nas uśredniona stawka podatkowa dla takiego dochodu wynosi 20 proc., to musi on dopłacić w Polsce pozostałe 5 proc.''
No i to właśnie mi się bardzo, ale bardzo podoba!!! Są przypadki kiedy Polak płaci za granicą 70% i teraz Państwo polskie odda mu 50%, no to jest super news!!!
Proponuję aby to prawo było retroaktywne!!! Gdzie należy podpisać, a kiedy głosować?
norbi
norbi 12.09.2017, 16:19
nie nie..w drugą strone to nie działa...
pirat
pirat 12.09.2017, 12:33
pracuje w szwecji i place 30% to polski rzad odda mi te 10% ? !!!!!




Lu
Lu 12.09.2017, 14:19
A ja w norwegi 36% !!!
Jesss
Jesss 12.09.2017, 22:20
Napewno 36% a może z tabeli płacisz a jeżeli płacisz te 36 to masz niezły zwrot w czerwcu hahah
obywatel
obywatel 12.09.2017, 13:38
Ha! Ha! Ha!
ola
ola 12.09.2017, 12:33
No to teraz poczują co nam zgotowali, bo to w dużym procencie wyborcy pisu!!!!!
Czlowiek
Czlowiek 12.09.2017, 12:28
Złodzieje z Wiejskiej!!!!!!!!!!!
Stefan
Stefan 12.09.2017, 12:07
Może warto doczytać artykuł z Gazety Prawnej do końca zanim zaczniecie siać panikę - inaczej to zwykła manipulacja Ulga abolicyjna

W przypadku dochodów z zagranicy ważne jest też to, z jakiego tytułu podatnik ma przychody. Inaczej traktowane są np. te ze sprzedaży nieruchomości, a inaczej z pracy czy z działalności wykonywanej osobiście. W tych dwóch ostatnich przypadkach mogą liczyć na ulgę abolicyjną (art. 27g ustawy o PIT).

– Oznacza to, że nawet jeśli ma zastosowanie metoda zaliczenia proporcjonalnego powodująca obowiązek dopłaty podatku w Polsce, to pracownik ma prawo skorzystać z dodatkowego odliczenia – tłumaczy Małgorzata Samborska. Odliczyć można kwotę stanowiącą różnicę między podatkiem obliczonym zgodnie z metodą proporcjonalnego odliczenia a kwotą podatku obliczonego przy zastosowaniu metody wyłączenia z progresją.
Aga
Aga 12.09.2017, 16:33
Ludzie zapiepszaja po 12 godzin ciezko.Nasze panstwo nie potrafilo dac pracy ludziom porozfzielani z rodzinami.To koszt jaki musza placic nie widzac sie miesiacsmi.A teraz Pis chce ludziom pozabierac to na co tak tyrali.Podlosc jescze raz podlosc.
Ekonom
Ekonom 12.09.2017, 21:08
AKTO zapłacił za twoje wykształcenie, leczenie w dzieciństwie etc? NO KTO-kraj w którym teraz mieszkasz?NIE! A więc...
Pok
Pok 13.09.2017, 09:00
Zapłacili jego rodzice matołku - wróć do szkoły.
Ktoś
Ktoś 13.09.2017, 01:17
Rodzice placac podatki?
Spain
Spain 13.09.2017, 00:24
.....a, kto zaplacil za wyksztalcenie, leczenie, obecnych rzadzacych ?! Podatek dochodowy wprowadzono 1 stycznia 1992 i byl to pierwszy rok, za ktory sie rozliczalismy. Wiec, ma on 25 lat, akurat tyle, ile ma sie konczac studia. Wiec ci mlodzi ludzie sa na poczatku swojej kariery zawodowej , ewentualnie politycznej. .......a, przy "korycie" siedza sami "wyzarci " na poselskich pensjach, ........a, pensje ich sa z wlasnie placonych podatow przez osoby fizyczne, ciezko pracujace.
Mg
Mg 12.09.2017, 22:00
Ja odpracowalem to co na mnie wydalo nasze państwo
Tomek
Tomek 12.09.2017, 21:38
moi rodzice ktorzy dali zgode i blogoslawienstwo na wyjazd z kraju
Grzesiek
Grzesiek 12.09.2017, 11:50
Nic im nie wyjdzie z tego. Polowa Polakow jest tam na stale i nasz rzad nie ma do nich nic a druga polowa sie nie zgodzi
obywatel
obywatel 12.09.2017, 13:39
Mimo iż są na stałe to ciągle są obywatelami Polski. Chyba, że zrzekną się obywatelstwa. Ze wszystkimi tego konsekwencjami,
AntyPIS
AntyPIS 12.09.2017, 11:29
http://www.sejm.gov.…
Kamil
Kamil 12.09.2017, 10:28
Polacy, wybraliście sobie socjalistów, to chociaż trzymajcie ten syf w granicach kraju. Nie po to ludzie wyjeżdżali, żeby teraz ten socjalistyczny smród się wyziewał na cały świat. Prędzej zginę niż oddam zarobiony grosz z mojej ciężkiej pracy tym złodziejom.
Kio
Kio 12.09.2017, 17:18
A no kogo glosowales
Szelma
Szelma 12.09.2017, 17:10
Popieram
Ja
Ja 12.09.2017, 15:13
Jak to Polacy wybraliście?! Najwiecej za pisem głosowała Polonia i ciagle popiera PiS, krytykuje opozycje. No to macie. Brawo PiS
driver uk
driver uk 14.09.2017, 01:02
tylko ktora polonia ? ta najbardziej oderwana od rzeczywistosci czyli z za oceanu to raz dwa mam wyjepane na te ustawe bo nie mam zameldowania w kaczolandzie
Wojtek
Wojtek 12.09.2017, 11:54
Kamil,
To nie jest socjalizm,chyba ze NARODOWY SOCJALIZM ...
Ja
Ja 12.09.2017, 10:25
A jeżeli np.w Norwegii zapłace podatek w wysokości 40%, to rozumiem polski fiskus zwróci mi 20 %?
Barbaros 49
Barbaros 49 12.09.2017, 14:23
Coś tam pisaki wymyśla na nas .Chory kraj
Lu
Lu 12.09.2017, 14:20
No wlasnie
Mike
Mike 12.09.2017, 12:56
Haaaaa dobre dobre :) liczę na zwroty ;)
Paulina
Paulina 12.09.2017, 11:31
DOBRE :D tez licze na zwrot haha
Mister x
Mister x 12.09.2017, 10:56
Właśnie :)... jak to dobrze pracować w Norwegii :)
dareios
dareios 12.09.2017, 10:51
doliczy różnicę ... 20%.. bo skoro zapłaciłeś 40%, to z 60% też jesteś w stanie zapłacić. przywileje mają tylko osoby na zasiłkach socjalnych i posłowie do Sejmu RP... uciekaj jak najdalej :-)
ja
ja 12.09.2017, 10:21
Gdzie jakiś protest/petycja co do tego? chcę podpisać!!
Paz van Trpnko
Paz van Trpnko 12.09.2017, 10:21
Dlatego w przyszłych wyborach głosował będę na K15
JaNikt
JaNikt 12.09.2017, 22:02
Glosuj na kogo chcesz, po wygranych wyborach przechodzą reinkarnacje i znowu sa zwykłymi świniami przy korycie ;)
Łewap
Łewap 12.09.2017, 15:45
I tym samym znów wygra pissekta!
Czy wy kurna nie rozumiecie ze najpierw trzeba tych bandziorów odsunąć od władzy i zrobić im trybunał stanu a dopiero potem można się gryźć po ***ch i głosować, sobie nawet na partie klaunow. !
K15 nie ma szansy na więcej niż 20% i to b.optymistyczny wariant. Głównie za kolaborację z pissuarem.
Jodla
Jodla 12.09.2017, 14:18
W11 :))))
Dunro
Dunro 12.09.2017, 14:07
Jak to trafi do głosowania to K15 od razu zagłosuje na tak. Robi tak od początku. Pod publikę krzyczy, że to niesprawiedliwe i się nie ugną i będą przeciw. W praktyce natomiast wszyscy zawsze głosują za :)
getting
getting 13.09.2017, 19:54
albo się asekuracyjnie wstrzymują od głosu :)
mka
mka 12.09.2017, 13:24
a K15 dzielnie podniesie łapkę za tą ustawą.
wer
wer 12.09.2017, 13:22
brawo Ty... K15 to przystawka PIS-u, więc co za różnica...?
om
om 12.09.2017, 10:16
najwyraznie brakuje kasy na postawienie posaga kbrata Kaczynskiego ktorego chce zrobic swietym !
zzzz
zzzz 12.09.2017, 10:01
Bzdura z tym obowiązkiem złożenia zeznania. Zeznanie podatkowe musza składać REZYDENCI, forma opodatkowania nie ma nic do tego. Tzn że jeśli ktoś posiada centrum interesów życiowych zagranicą i spędza tam ponad połowę roku, rezydentem w myśl przepisów nie jest, nieważne czy Polska ma podpisaną umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania na zasadach wyłączenia z progresją czy proporcjonalnego odliczenia. To status rezydenta decyduje o obowiązku złożenia zeznania. W Holandii teraz żeby rozliczyć się z holenderskim fiskusem trzeba wpierw mieć zaświadczenie z polskiego urzędu skarbowego o osiągniętych w Polsce dochodach - jeśli w Polsce nie pracowaliśmy to będzie tam kwota zerowa, a w Polsce podatku nie zapłacimy gdyż tak jest skonstruowany mechanizm działania zaliczenia proporcjonalnego.
FAKT
FAKT 12.09.2017, 21:11
100/100 z tym, że to nie jest 6 m-cy,ale jak już tak chcesz uprościć, to dodaj 6 m-cy + 1 dzień! ;)
Gościu
Gościu 12.09.2017, 09:50
Państwo Polsekie ,niech mnie pocałuje w tył ,nie żyję tam od 20 lat,nigdy nie zagwarantowało mi pracy godnie wynagradzanej tam, nigdy nie zagwarantowało mi niczego, więc niech trzyma się z daleka, tak jak trzymało się ostatnie 20 lat, ta książeczka zwana paszportem, nie ma problemu z chęcią ją oddam.
sad
sad 12.09.2017, 14:55
A dlaczego to państwo ma komu kolwiek GWARANTOWAC prace? nie rozumiem? warunki? spoko, ale gwarancja pracy? co to jakis minister jestes czy jak?
Icelandair
Icelandair 12.09.2017, 09:47
To na 100% fake news, generowany przez niemieckie media w Polsce
UKdweller
UKdweller 12.09.2017, 12:44
Tak tłumacz sobie wymyślonym wrogiem z zewnątrz . Dysonans poznawczy to nieprzyjemna sprawa. Głosowałeś/aś na socjalistów, to teraz płać. Rydzyk już czeka na twoje pieniądze.
lupus
lupus 12.09.2017, 09:45
ojej ...przecież rodacy za granicą zrobili sporo żeby pis wygrał wybory ... więc dlaczego narzekacie ?
Bezstronny
Bezstronny 12.09.2017, 14:42
Co chcesz od PiS po 20 lat żyjecie za granicą dzięki po? I to jest fajne? Ciekawe...
Wasyl
Wasyl 12.09.2017, 09:35
To jak ja w Holandii place ok 42%, to państwo polskie będzie mi dopłacać?
gazda 51
gazda 51 12.09.2017, 15:56
Nie po to kombinują żeby dopłacać to ty masz płacić a nie PiS .
Johny Walker
Johny Walker 12.09.2017, 09:32
Strzelają sobie w kolano gdyz 2 mln wyborcow straconych w kolejnych wyborach moze sie i zle kariera polityczna skończyc. Obalimy ten rzad jesli opozycja obieca nam to czego PiS chce nam zabrać.
GREEE
GREEE 12.09.2017, 08:18
Moga nam skoczyc. Skonczy sie niestety kolejnymi karami UE dla Polski ktore pojda z kiezzeni Polskiego podatnika.
Gosciowa
Gosciowa 12.09.2017, 10:24
Tez tak mysle, propaganda
Zagranica
Zagranica 12.09.2017, 08:13
Za co ja się pytam! Kraj mój nie był w stanie mi zagwarantować godnego życia wiec wyjechałam, płace podatki tam gdzie pracuje i korzystam z dóbr publicznych tam gdzie płace podatki? Skoro chcą z nas zdzierać bo im brakuje to niech wszystko się tak samo należą te wszystkie dodatki itp, 500+, zasiłki dla bezrobotnych, chorobowe etc. Chętnie z nich skorzystam i będę brać ile się da! Złodziejstwo! Precz z tym rządem! Sami idioci i barani! Lepiej się za siebie weźcie i zacznijcie płacić takie podatki jakie powinniście a nie będzie problemu i nie trzeba będzie szukać pieniędzy za granica! POLSKA ZESZŁA NA PSY!!!!
stąd
stąd 12.09.2017, 13:23
Teraz się mówi: Polska zeszła na pis.
Patriota
Patriota 12.09.2017, 21:13
TERAZ się mówi, ze POLSKA i POLACY WRESZCIE WSTAJĄ z KOLAN!
getting
getting 13.09.2017, 19:58
Ta....Polska i Polacy wstają z kolan, ale aktualnie podpierają się na łokciach, bo za chwilę będą mieć twarze w błocie (o, pardon, na tzw. glebie).
lolo
lolo 12.09.2017, 09:14
ale na wybory , w których się decyduje o losie Polaków w kraju to krawat zakładasz ... taki jesteś " prawdziwy polak " .
kamil
kamil 12.09.2017, 10:29
Jak sam widzisz, nie tylko o losie Polaków "w kraju". Ja się z chęcią zrzeknę obywatelstwa, ale ten socjalistyczny okupant nawet to utrudnia.
Zagraniczna
Zagraniczna 12.09.2017, 08:12
Zbieramy na 500+
Greg
Greg 12.09.2017, 08:09
No chyba kaczora po***o. Na miesiecznice mu braklo.....
docent
docent 12.09.2017, 07:53
szkoda slow *** na polski rzad i ***tych politykow nikt nie bedzie najpierw niech rzad sprawi tak zeby ci wszyscy co wyjechali za chlebem z kraju mogli wrocic i normalnie funkcjonowac w kraju zlodziei i kretaczy ja napewno zadnego podatku ze swojej do fiskusa nie zaplace i wielu innych
ZK
ZK 12.09.2017, 07:30
Złodzieje za mało pieniędzy mają hehe

Pozostałe